
Característiques a tenir en compte en cas de llogar el teu local o negoci
Estàs pensant a llogar el teu local? Si és així, et convidem a fer un cop d’ull a aquest post. Hi detallem tots els detalls relatius al contracte d’arrendament del mateix. El contracte de lloguer d’un local de negoci determinat és el document mitjançant el qual una o diverses persones s’obliguen a cedir a una altra o altres la utilització d’una edificació la destinació de la qual sigui realitzar una activitat econòmica, per preu cert i temps determinat.
En llogar qualsevol local comercial o nau es realitza un contracte d’arrendament que ha de venir regulat per la Llei 29/1994 d’Arrendaments Urbans. El contracte pot ser tant escrit com verbal, encara que hi ha un predomini pel primer.
És important que es tinguin en compte aquestes especificacions:
El contracte de lloguer per escrit ha deidentificar obligatòriament les parts, la ubicació i descripció del local, durada, import de la fiança, renda a pagar i aquelles clàusules que estipulin ambdues parts. D’altra banda, la voluntat del contracte es regeix per la voluntat de les parts, però si no hi aparegués res, la durada serà d’un any. L’import dipositat com a fiança serà negociable, encara que la legislació preveu el dipòsit equivalent a dos mesos de lloguer.
La cessió i subarrendament del local comercial estarà contemplat per la llei. L’arrendatari haurà d’informar l’arrendador que s’ha generat una cessió de contracte o un subarrendament. En aquest cas, l’arrendador té dret a un increment de la renda del 10% en cas de produir-se un subarrendament parcial del local o un 20% si es produeix un subarrendament total del local o cessió del contracte d’arrendament.
En cas de situació de compravenda del local per part del propietari, l’inquilí tindrà dret al tempteig i al retracte.
És important prestar atenció al contracte en qüestió abans de procedir a la signatura. Algunes clàusules a tenir en compte són les següents: objecte de l’arrendament, limitacions de l’arrendatari, preu i pagament, termini, responsabilitats de l’arrendatari, fiança, reconeixement, despeses i impostos.
Un assumpte de vital importància és el tema de les obres al negoci. Quines pot fer l’inquilí en qüestió o qui les ha d’abonar són algunes de les preguntes. En aquest cas, és important destacar que hi ha dos tipus d’obres: les obres de conservació i les de millores.
Recalquem la necessitat de llegir detalladament cadascuna de les paraules que apareixen al contracte per evitar mals majors, ja que cometre un error en legalitzar el contracte, podria sortir realment car.

