Saltear al contenido principal
Els Influencers Tenen L’obligació De Declarar El Que Cobren

Els influencers tenen l’obligació de declarar el que cobren

Instagram s’ha convertit en una de les eines més interessants en el món de l’màrqueting digital. Nois i noies s’exhibeixen a través de fotografies ensenyant diversos productes, però tot es fa amb un preu fixat prèviament. Alguns d’aquests influencers poden arribar a cobrar fins a 500 euros per pujar una fotografia, a més de regalar-los aquells que estiguin promocionant. D’altra banda, també perceben una sucosa xifra quan van a algun esdeveniment a què són convidats, pel que a al mes podrien percebre milers d’euros en alguns casos.

Una quantia com menys elevada tenint en compte nivell d’esforç que requereixen aquestes publicacions. Tota aquesta moda no ha passat desapercebut per a l’Agència Tributària. A mitjans de febrer de 2015, l’Agència Tributària anunciava una nova línia d’investigació per trobar defraudadors entre les noves estrelles nascudes en aquesta xarxa social.

Sembla ser que s’ha acabat la ganga per a totes les Instagramers sobre les quals les autoritats han pres mesures. Ara l’Estat podria ser qui ha donat un valuós like mentre es frega les mans. A l’sembla, tota aquesta roba que veiem agrair diàriament a Instagram, hauria d’estar controlada pel fisc. Segons diversos assessors fiscals, en el moment en què les dues parts saben què es regalarà i la promoció que es va a rebre a canvi, s’ha d’entendre l’encàrrec com una cosa professional. Per aquesta entesa no cal un contracte de 200 pàgines com aquests que mai et llegeixes a iTunes, amb un correu electrònic en què es posin d’acord les dues parts seria suficient.

Per això, si els ingressos d’aquestes noies com influències digitals sobrepassen els 9.080,40 € a l’any, s’hauran de donar d’alta tant a l’Agència Tributària com en el règim d’autònoms de la Seguretat Social i tributar tots els regals des del primer cèntim.

Moltes d’aquestes joves promeses arriben a ingressar, després de pujar una foto al seu perfil d’Instagram, la meitat de el salari mínim interprofessional a Espanya. Davant d’aquesta situació, no s’ha fet els ulls grossos per part de l’Agència Tributària, a la qual no li agrada perdre ni un. I és que ja se sap, Hisenda som tots.

Volver arriba